Taking too long? Close loading screen.

13689Tuza Ervint nem kell bemutatnom egyetlen GT Legends játékosnak sem. Számtalan nagyszerű és nem utolsó sorban rendkívül realisztikus autót köszönhettünk neki az elmúlt években.
Most hosszas kutatás után Ervin elkészítette az alap Jaguar Mark II. valóban tökéletességig csiszolt változatát.

Az autóról érdemes elolvasnotok az ő mondandóját, amit bemásoltam nektek.

Mivel a háború utáni első „nyugalmasabb” európai békeévek (ötvenes évek legvége, hatvanas évek eleje) kinyitották a lehetőségek tárházát a kevésbé szofisztikált, ámde keményen versenyképes technikák megjelenése előtt (és a kevésbé tehetős magán-versenycsapatok szereplése előtt is), a mára már legendássá vált, sokszoros futamgyőztes Mark II. egy korszak ikonjaként is felfogható, mindenesetre megkerülhetetlen fejezetet képvisel az európai, de talán az amerikai és az ausztrál túrakocsi-versenyzés történelmében is. Remélhetően az alap-GTL-ben (és részben a Power&Glory bármely változatában, sajnos) kevésbé kidolgozott, felületesen megvalósított, emiatt „jogosan” (?) hanyagolt, másodrendűtípust előléptetheti ez a mod: az autó elfoglalhatná méltó, őt megillető helyét a megrögzött GTL és P&G játékosok típustárában.

Mindenekelőtt: a mod elkészítését megelőzően heteken át kutattam saját szakkönyvtáramban és a neten a típushoz köthető minden konkrétumot, blogokon írt korabeli elbeszélések sorát olvastam végig a kocsi viselkedését leíró/jellemző bejegyzéseket illetően, hozzátettem a saját szerény tapasztalataimat, összegyűjtöttem számtalan korabeli fényképet, katalógus-oldalt, mérési jegyzőkönyveket, szerkezeti rajzokat stb., hogy a lehető legautentikusabb modot tudjam (tudjuk barátaimmal, elsősorban és kiemelten Bácskai Balázs barátommal) megszerkeszteni.

Megpróbáltam a hozzáférhető képek alapján a legtöbb ismert korabeli történelmi skin-t beintegrálni a játékba, a néhány fantázia-skin is valóság-alapú, de a korabeli képanyag hiányosságai miatt esetleg korrekcióra szorulhat, mindenesetre a mellékletben közölt template-k alapján bárki hozzáteheti a maga „homemade”- mod-ját.

Külön hangfájlokat készítettem a modban szereplő két altípusnak (a 3.8 literes, négyfokozatú váltóval szerelt alapgép és a 4.2 literes korabeli verseny-változat, ötfokozatú váltóval), ezeket is természetesen tartalmazza a melléket csomagolt mappa.

Teljesen átdolgoztam a kocsi törésmodelljét alapjaiból újragondolva és a mai, komolyabb teljesítményű PC-khez optimalizáltam a megjelenítést és a grafikai tulajdonságokat. Persze a szerényebb géppel rendelkező játékosok is kifogástalan megjelenítést kapnak a kisebb felbontású/részletezettségű beállításokban.

Rengeteg új alkatrész (lámpák, jelzőfények, tükrök, kormánykerekek, ütközőlécek, alváz-elemek, kerekek, karosszéria-kiegészítők, ködlámpák stb.) kerültek a játékba, minden részletében vadonatúj a fizika (szigorúan csak a fellelhető, biztonsággal dokumentált valós adatok alapján), alapvetően más a futómű-geometria az eredeti GTL(P&G)-változathoz képest (szintén kizárólag az eredeti autó katalógus-adatai és méretezett szerkezeti rajzai alapján), minden számadatában-betűjében új a két motor-fájl, az áttételek esetében mindkét autónál kétféle direkt fokozati áttétel és számos végáttétel közül lehet választani, mindemellett szinte minden adat és beállítás új és más, mint amihez eddig hozzászokhattak a játékostársak a korábbi Mk II.-modokban.

A fő vezérelv a lehető legszigorúbb valósághűség volt, ezen belül csak a megbízható futtathatóság és a kényelmes játszhatóság bírált felül néhány adatot.

Alapvetően az eredeti alapbeállítással érdemes a kocsit bármely pályán kipróbálni (természetesen az egyedüli kivétel a játékos kormányához/megszokott beállításához igazított „SteerLockRange” és a mindenkori pályához igazított végáttétel!), a beállítási tartományokat is ennek megfelelően szűkre szabtam a későbbi csalódások/meglepetések megelőzése végett.

Ha tetszik majd a mod a játékos–közösségnek (őszintén remélem!), akkor természetesen pillanatok alatt el tudom készíteni a GTR-2 verziót éppúgy, mint a Power&Glory modhoz igazodó változatot. Ehhez azonban mindenképpen megvárom a felhasználók visszajelzéseit.

Letöltés (MEGA)
Letöltés (FileSwap)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük