Taking too long? Close loading screen.

Az első futamon Michelisz Norbert a 6. helyről rajtolt és biztonsági versenyzésre törekedett, főleg azok után, hogy az utolsó körökben már eléggé csúszkált a BMW eleje. Ennek tükrében semmiképpen sem szomorkodhattunk, hogy a 7. pozícióban és egyben hozta be a kocsit, és nem a trélerre kellett várni.

Wéber Gábor a 17. rajtkockából indult el, s rögtön az első körben egy „aszfaltdzsungelharc” kellős közepén találta magát Alberto Cerquivel, Alex MacDowallel, Mehdi Benanival, Isaac Tutumluval és Pasquale di Sabatinóval együtt. Az őt is magába foglaló bolyban elmondása szerint mindenki feltartott mindenkit, így igencsak összerázódott később egy hét-nyolc fős társaság, sokszor hajmeresztő előzéseket, fékezéseket lökdösődéseket mutattak be. Gábornak is sikerült épségben kimenekítenie az autóját a háborús övezetből, s bízott benne, a második nekifutásra javítani tud. Ekkor még nem szomorkodtunk.

Sajnos hiába reménykedett Wéber, mert a Zengő Motorsport társaságát igencsak kedvelő technika ördöge ezúttal is beköszönt. Még a felvezető körben jött a pilóta szomorú helyzetjelentése, tönkrement vagy a kuplungja vagy az egyik féltengely mondta föl a szolgálatot. Mi jöhet még!? Na, ennek nem örültünk.

Norbi az ötödik helyről rajtolt, ám sajnos az előtte álló Dudukalo kővé dermedt, így csak centiken múlott, hogy nem szállt bele hátulról a magyar versenyző. Ám, már-már szokás szerint, remekül működtek a reflexei, akárcsak tavaly Portóban.

Ugyanakkor így helyzeti előnyhöz jutott Tom Coronel, aki feljött a negyedik helyre. Norbi próbált várni a megfelelő alkalomra és a többiek hibájára, hogy előzni tudjon. Hagyta, hogy elől küzdjön egymással Stefano d’Aste, Franz Engstler, Alain Menu és Coronel. Közben fél szemmel figyelt a mögött nem túl nagy elánnal, közlekedő, de inkább csak lopakodó Robert Huffra és Yvan Mullerre. Csaknem bejött a számítása, hiszen Engstler és D’Aste is hibázott, előbbit meg is tudta előzni. Ha a hajrában kicsit szerencsésebb, és Menu, valamint Coronel kakaskodásából – amelyet a megpördülő Menu egy zseniális manőverrel védett ki – profitál valamit, még a dobogóra is felérhetett volna. Malaca ezúttal sem volt, szerencsére galambja sem, így végül 4. lett. Most örüljünk? Igen!

A Chevrolet is örülhet, hiszen az első futamot Muller nyerte Gabriele Tarquini és Coronel előtt. A másodikat pedig Menu, Coronelt és D’Astét megelőzve.

Forrás: Zengő Motorsport

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük