Taking too long? Close loading screen.

Viski Gábor, aki nélkül nem lenne a VSR liga

0

microphone-715727Az egyik legrégebben indult liga a VSR-é. Beszélnél egy kicsit a kezdetekről? Mennyi emberrel indultatok, melyik játékokkal?
2005-öt írtunk amikor úgy döntöttem, hogy megpróbálok egy saját közösséget létrehozni. 3-4 ismerősömmel együtt, így elkezdtük letenni  egy F1 Challenge 99-02 bajnokság alapjait. Szóval minden 2005 februárjában kezdődött.

Mennyi munkátok volt az első időkben a bajnoksággal?
Hogy mennyi volt? 🙂 Inkább még mindig mennyi van, mert valahogy sose csökkent, mindig van mit csinálnunk. Oldal és a Servert mindig karban kell tartanunk, valamit a versenyek lebonyolítás és kielemzése is sok időnket levesz.

Jelenleg több játékkal többféle bajnokságot is bonyolítotok, felsorolnál közülük néhányat a teljesség igénye nélkül?
Mivel a nyár közepén tartunk, így jelenleg csak egy futó bajnokságunk van, méghozzá a RaceOnnal egy BMW bajnokság, ahol minden fordulóban más bajor típussal csapnak össze a srácok. Az élet majd szeptembertől indul be ismét, befejezzük a NASCAR bajnokságunkat, ahol jelenleg nyári szünetet tartunk, valamint három új bajnokságot is indítunk. A SimBin részlegünk egy BTCC bajnoksággal nyitja az őszi szezont, míg az rFactorosok előtt egy Formula és egy GT1-es bajnokság áll.

Melyik bajnokságotokra vagy a legbüszkébb?
Minden bajnokságunk valamiért kedves, de az utóbbi évben a Hungarian Touring Car Championship vagyok a legbüszkébb, ahol a legutóbbi szezonban mindig telt házas versenyek voltak.

Biztosan számtalan élmény köt a VSR-hez. Elmondanád nekünk a legkedvesebb és a legkellemetlenebb emlékedet, ami a VSR-el kapcsolatos?
Így van, nagyon sok élmény köt a VSR-hez, a közös gokartozások, paintballozások, találkozók mellet természetesen a sok közös verseny is. Nagyon jó érzés az is, hogy a VSR élmezőnye minden más bajnokságban is megállja a helyét, fantasztikus érzés volt amikor 2010-ben egy nemzetközi 24órás futamon felállhatunk a dobogóra.

A VSR-rel kapcsolatban sose voltak kellemetlen emlékeim, házon belül mindig rendben voltak a dolgok, és ha voltak is nézeteltérések azokat mindig felnőttek módjára meg tudtuk beszélni.

Ehhez a típusú munkához elengedhetetlen a számítógépes autóverseny játékok ismerete és szeretete. Mikor kerültél kapcsolatba a szimulátorokkal?
Valahogy mindig is vonzott az autóversenyzés szeretette, amint felértem az íróasztalt már játszottam. Akkoriban még DOSos játékok voltak mint az Accolade Grand Prix Circuit vagy a Lotus: The Ultimate Challenge. Az első szimulátoraim a Johnny Herbert’s Grand Prix World Champions és a Monaco Grand Prix 2 volt, majd ezt követte a GP3 és végül F1 Challenge 99-02 amivel elkezdtem az online versenyzést

Azon a szinten, amin a VSR van, már elengedhetetlen egy jó csapat.. Kik segítik a munkádat?
Az évek alatt többször is lecserélődött mellettem a csapat, de nélkülük nem tartanánk itt ahol. Hát akkor felsorolnám a jelenlegi csapatot, remélem senkit nem fogok kihagyni 🙂 A SimBin szekciónkat Galambos Péter vezeti az ő segítői Molnár Dániel, Jónás Ádám, Veres Ákos. Az rFactorban már több nevet kell megemlítenem akik segítik a VSR munkáját: Nagy Zsolt, Szűcs Máté, Kovács Gábor, Varga Péter, Roós András, Gályár Balázs, Báldi Gergő.

Nagyon sok fiatal indít jelenleg saját szerveren bajnokságot, ahol 3-4 ember versenyez. Szerinted ennek van értelme? Mit tanácsolsz a most induló bajnokságok vezetőinek?
Nagyon jó lenne ha olyan sokan szimulátoroznának ahány liga van, de sajnos ez nem így van. Minél több liga van annál jobban megosztja az embereket, így mindig gondban vagyunk mi is hogy olyan bajnokságot csináljunk ami vonzza az embereket. Annak nem látom értelmét, hogy 8-9 ember körözz egy pályán. Sok kitartást tudok csak tanálcsoni.

Mely játékokkal kezdted és melyek az igazi kedvenceid?
Az első részére már azt hiszem megadtam a választ. Jelenleg az igazi kedvenc az iRacing, összegségében ez adja számomra a legtöbbet.

Melyiket tartod a mai piac legjobb szimulátorának és miért?
Természetesen az iRacing a jelenleg legjobb és ez sokáig így is lesz szerintem. Sokaktól azt hallom, hogy drága és nem költenek rá. Úgy gondolom aki már rendelkezik saját keresettel megengedheti magának ezt a hobbyt és havi lebontásban azt a 2-3ezer forintot, ha dohányoznék akkor azt se úsznám meg olcsóbban :-). Amiben az iRacing verhetetlen jelenleg a lézeresen beszkenelt autók és pályák, ez mellet ami nekem nagyon tetszik benne az erő-visszacsatolás (FFB), és a grafikai megjelenés amitől pontosan lehet érezni hogy az autó hol van a pályán, hol van a kocsi eleje, oldala. A másik ami nekem szimpatikus az iRacing rendszere, hogy szinte 15 percenként indul valami verseny, és hogy a velem egytudásúakkal tesz össze így mindig izgalmas futamok alakulnak ki. Persze vannak hiányosságok és néha előforduló idegesítő BUGok, de ez minden játékban benne van. A különbség annyi, hogy míg más szimulátorokat nem fejlesztenek, addig az iRacing mindig fejlődik és új tartalmakkal bővül. Amikor azt mondják nekem hogy ők ennyit nem költenének egy „játékra” mindig az válaszolom, hogy én nem egy szoftvert veszek meg, hanem egy szolgáltatásért fizetek, olyan mint a BKV bérlet csak ez fejlődik is 🙂

Sok időt igényel a bajnokságok szervezése, amit munka mellett csinálsz. Hogyan kapcsolódsz ki? Mivel foglalkozol szívesen a szabadidődben?
Hát jelenleg egy régi új szerelemnek kezdtem el ismét hódolni, mégpedig a kerékpározásnak. Amikor az időm és az időjárás engedi kimegyek a terepre és 40-60 vagy 100km-t túrázok. Természetesem ez mellet élem az egészséges fiatalok életét 😉

Milyen terveitek vannak a jövőre nézve? Hogyan képzeled a VSR jövőjét?
VSR volt, van és lesz, hogy mit hozz a jövő még nem tudom. A SimBin szekciónk versenyei szerencsére mindig teltházasak, ez köszönhető a jó szervezőknek, szeptemberben indul a RaceOnnal a BTCC bajnokság ami iránt nagy az érdeklődés,  majd tavasszal jön a HTCC sokadik felvonása. Az rFactorral mi lesz az kérdéses, természetesen ősszel még elindulnak a bajnokságot, és majd meglátjuk, hogy jövőre érdemes-e tovább foglalkozni vele. Egy biztos, nem állunk le és mindig keressük az újat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük