Taking too long? Close loading screen.

rFactor the Movie és aki mögötte van

0
Az rFactor The Movie szinte a semmiből robbant be a hazai szimulátoros világba. Az érdekes történetet felvonultató mozifilm készítéséről és sok egyéb érdekes dologról faggattuk Watanabe-t, a mozi ötletgazdáját és a film motorját.

A semmiből érkezett az rFactor the Movie híre. Honnan jött az ötlet?
Az rFactor – The Movie ötlete már régebben is felmerült, mint esetleges projekt, de nem volt annyi időm, hogy ezzel foglalkozni tudjak. 2007-ben kezdtem videókat csinálni az rFactor hatására, akkor játszottam vele először. Futamvideókat csináltam általában, ezek mellet pedig a SIMSPORTTV videó szerkesztője voltam. A promó anyagok és a reklámok elkészítése volt a feladatom. Aztán gondoltam egyet, és elkészítettem az Gymkhana Project rFactor nevű videót, ami mondhatni sikeres volt, így néhány hónap múlva jött a második rész. Sajnos a pályák miatt ez már nem volt a legérdekesebb, talán az első az, ami a legjobb. Mindenképpen három részes Gymkhana filmet szerettem volna készíteni, de az utolsó rész egyelőre nem készült el. Már itt is moziba illő jelentekkel tarkítottam a dolgot, egy kisebb csavart építettem be az egészbe, ami megmagyarázza, hogy Ken Block miért váltott Subaru-ról Ford Fiestára. Persze ez kitalált dolog volt, az ötlet még mindig megvan, a film egyelőre parkoló pályára kerül. Itt döntöttem el, hogy valami komolyabbat kell csinálni, amivel sok munka van, sok a lehetőség, nem vagyok korlátok közé szorítva, mint a Gymkhana esetében. Tehát megszületett a film ötlete, már csak néhány segítő kellet hozzá.

Egy ilyen filmet nem lehet egyedül megvalósítani, pontosan mennyien is dolgoztok rajta és kinek mi a feladata?
Nem lehet megvalósítani egyedül, de nem mondanám azt, hogy olyan sokan vagyunk. Blitz volt az, aki egy rövid beszélgetés után elvállalta a szinkront és a történet egy részét. Őt személyesen ismerem, jelenleg lakótársam, mivel ez is része az egyetemi életnek, így sokkal jobban tudunk haladni a szövegek felvevésével. A Jensen Entertainment egy több emberből álló „csapat”, ők eddig leginkább ilyen fantázia játékokat találtak ki, történettel, autólistával, mindenféle részlettel fűszerezve. Ők írják a történet másik részét és a szöveget is. Vannak még mások is, akik akkor segítenek, ha nem tudunk egy jelenetet felvenni AI pilótákkal. Ekkor ők ugranak be, hogy valóságosabb mozdulatokkal színesítsék a filmet. Az úgymond „stábtagok” listája hamarosan feltöltésre kerül a hivatalos oldalra. Végül pedig itt vagyok én, aki a dolog nagy részét csinálja. Én vágom össze a filmet, Blitz-el együtt válogatjuk ki az effekteket, és én renderelem majd le az egészet.

A pontos történetet a weboldal látogatói is olvashatják, azonban mesélhetnél nekünk kicsit részletesebben a cselekményről.
Az utóbbi hetekben kicsit változott a történet is, néhány jelenetet átírtunk, mert nem találtam a legjobbnak. A történet szerint Alex, aki kapcsolatai révén rengeteg szériában kipróbálta már magát, az illegális versenyzésből kilépve került át a profik közé. Néhány évente megrendeznek egy bizonyos Gold Racers-t, ahol csak a legjobb pilóták kerülnek be. Célja nem csak a végső győzelem, de a versenyzők világában egy olyan személy felkutatása, aki sok gondot okozott neki évekkel korábban. A Gold Racers egy nagy múltú bajnokság, ami már az 1940-es évektől jelen volt az autósportban. Egy többversenyes szériára kell gondolni, különböző autókkal, amelyeket korábban más versenyzők használtak. Pont ezért fordulhat az elő, hogy feltűnik néhány híresebb autó is a filmben. Nem titok, hogy Alex bekerül a legjobb 5 pilóta közé, akik indulhatnak a fődíjért. Hogy nehezebb dolguk legyen, rengeteg más ellenfél is lesz a pályán, akik nem harcolnak a végső győzelemért, de alaposan megnehezíti a versenyek kimenetelét. Alex a világot bejárva tudja meg, hogy ki lökte ki egy 10 évvel korábbi Gold Racers versenyen apját a versenyből, aki nem élte túl az ütközést. Az egész történet ezen a szinten nagyot fog fordulni, amikor kiderül, hogy ez az illető ki is valójában, de ezt a poént már nem szeretném lelőni. Azt sem árulom el, hogy ki nyeri a Gold Racers-t, egy biztos: a széria végén nem ér véget a történet, akkor jön a könyörtelen befejezés.

Összesen 26 mod segítségével készítitek el a filmet. Néhány érdekesebb modot megemlítenél nekünk?
A történet mellet ez a lista is kisebb változásokon ment keresztül. Növelni szerettem volna a módok listáját, így mára egy több mint 30-as listával állunk szemben. Rengeteg autó közül kellet kiválasztani azokat, amelyek megfelelnek látvány szempontjából. Nem szeretnék sok mindent elárulni az autókkal kapcsolatban, szerintem úgy már nem lesz érdekes, ha az emberek tudják, hogy milyen autók gurulnak majd végig a pályákon. Néhányat azért mégis megemlítek, ott van például a DRM Revival mód, ami szerintem remek alap egy filmhez, nagyon szép, a kidolgozottság tökéletes, így nagyszerűen megállja a helyét. Aztán ott van a Citroen C4 WRC, ami hosszú időn keresztül szolgálta Loeb-öt a WRC-ben, így nem maradhat ki nálunk sem, vagy a FIA GT3, ami olyan csodás gépeket vonultat fel, mint az Audi R8, Lamborghini Gallardo vagy az Alpina B6. Lehet, hogy egyesek számára semmit sem jelent ez a három mód, de jelzem, hogy ez csak a töredéke annak a listának, ami egyelőre csak a készítők ismernek.

Terveztek renderelt jeleneteket a filmbe vagy csak kifejezetten ingame jelenetekből összerakott film lesz a The Movie?
Csak in-game jelenetekből szeretnénk összehozni a filmet, nem lesz semmilyen bejátszás híres pilóták interjúiból vagy ilyenek.

Láthattunk már előzetest a filmből magyarul. Nem gondoltatok arra, hogy néhány híres színészt megkeressetek, hogy adják hangjukat a filmetekhez?
Annyira azért nem komoly a dolog, hogy ilyeneken gondolkozzunk. Talán majd egy másik részben lehet róla szó, előbb szeretném látni, mennyire szeretik az emberek ezt a filmet.

A bejelentés az idei év nyarán érkezett tőletek a filmről. Jelenleg hogyan álltok? Mennyi munkával vagytok kész?
Elég nehéz ezt az egészet összehozni. Több részre bontottuk a feladatainkat. Előbb ugye ki kellet választani a pályákat és az autókat. Ezután következett a zenék válogatása, mivel az egész film tulajdonképpen egy zenés egyveleg, zenés klippek segítségével mutatjuk be az összes versenyt illetve a történet többi részét. Jól állunk, egy része már össze van vágva, de még nagyon az elején járunk. Hogy ne kapkodjuk el a dolgokat, a premier időpontja valószínűleg nyáron lesz, hogy még többen tudják majd nézni a filmet, ami így akár jobb is lehet. A hanganyagok teljes egészében elkészültek, a zenéket összevágtuk, az angol felirat pedig a legvégére marad. Itt szeretném megjegyezni, hogy a SimRacingZone-al kötött partnerségnek köszönhetően olasz felirattal is elkészül a film, hogy azt a célközönséget is maximálisan ki tudjuk szolgálni.

Milyen nehézségekkel találkoztatok a film készítése során eddig?
A módok kiválasztása után nem maradhat el a tesztelés, itt azért voltak problémák, néhány helyen nem tetszett az, amit láttam, vagy nem úgy működött, ahogy szerettem volna. Ezért kellet változtatni a listán. Ennyi mód persze tesztelés közben jó, ha egy játékban van, de ezt nem tehettük meg felvételkor, mert a módok összeakadnak, és nehezen indulnak el. A későbbiekben még annyi problémánk lehet talán, hogy a renderelés sok időt vesz igénybe. Olyan effektekkel és minőséggel dolgozunk, ami megköveteli a jó konfigurációt, de még úgyis sok időt vesz igénybe a renderelés. Úgy gondolom a minőség miatt is megéri ezt kibírni, ami egy 15 perces jelenetnél akár 8 óra is lehet. De a filmet részeltekbe renderelem, így nagy gond nem lehet belőle.

Számtalan dologgal foglalkozol a mozi készítésén kívül. Beavatnád olvasóinkat ezekbe az elfoglaltságaidba?
Jelenleg tanulok, első éves vagyok egy közgazdasági egyetemen, menedzsment szakon, amit egyelőre szeretek, élvezem, amit csinálok, de lehet, hogy vizsgaidőszakra ez megváltozik. Sok mindent szeretek csinálni, sok idő marad a tanulásra, barátnőre, barátokra, minden, így nem nevezném magam kockának, keveset ülök manapság más játékok előtt. Jelenleg egy hírportál főszerkesztője vagyok, de sok más dolog is érdekel ezeken kívül.

Egy sikeres weboldal üzemeltetése, egy mozi film készítése. Jut időd egyáltalán a játékra?
Marad idő a játékra, bár nem annyi, mint korábban. 2007-ben kezdtem szimulátorozni, jelenleg nem mondanám aktívnak „pályafutásomat”. Az oldallal nincs probléma, szeretem, imádom az autós játékokat, így nem jelenthet problémát néhány teszt és hír megírása. Néha azért még szoktam különböző ligákban részt venni egy-egy eseményen, de jelenleg ennyire futja, nincs többre időm. Persze szoktam más játékkal is játszani, a weboldalam miatt szükséges is, mivel autós játékokról szól, vagyis néha teszteket, híreket kell írni. De ha nem is lennék szerkesztő, akkor is csak versenyzős játékokkal játszanék, kevés olyan más műfajú játék van, ami lefoglal. Kedvenc játékaim az rFactor, WRC, Colin McRae, GTA, Max Payne, Need For Speed, Codemasters F1 játékok, és a Saboteur. Persze a kedvenceim listája mindig változik, de jelen pillanatban ezek a legjobbak számomra. PC mellet konzolon is szoktam játszani, de ott is hasonló a lista, inkább autós játékok vannak.

Melyik autóverseny játékkal játszol legszívesebben és milyen szinten üzöd ezt a hobbyt?
Legszívesebben az rFactor-al játszok, de inkább csak ligákban, offline szerintem nem az rFactor az ideális választás. Mindenféle autós játékot kipróbáltam már, jelenleg a WRC 2-őt próbálom emészteni, mert még mindig nem tudtam igazán megszokni ezt az árkád őrületet.

Hamarosan érkezik az rFactor2. Elkészül a The Movie folytatása is?
Talán érkezik az rFactor 2, hiszem, ha látom, már 3 éve folyamatosan érkezik, de sehol semmi. Meglátjuk, hogy milyen lesz a sikere az első résznek, aztán döntünk a folytatásról. Ha még meg is jelenik az rFactor 2, kétlem, hogy ott készülne el a második rész, mert ha lesz ilyen, akkor az még abban az időszakban jönne ki, amikor még a játékosok nagy része az első résszel kockul. Gondoltam már a folytatásra, de kellene egy kis idő, amíg valahogy összekapcsolnám az első résszel, mert talán pont ez a lényege az egésznek. Egy biztos, Alex nem tér vissza a folytatásban, ha lesz egyáltalán, már csak a történet végkimenetele miatt sem.

Kíváncsian várjuk a történetet, de addig sok sikert kívánunk a munkátokhoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük